tisdag 16 augusti 2011

Håll tummarna för mig när jag drar igång en ny blogg!

Tredje gången, så visst kommer det att gå bra!
Under två terminer har fysikeleverna på Komvux Enköping skrivit bloggar, och det har fallit väl ut. På hemsidan finns länkar till förra terminens bloggar i Fy A och Fy B. Intresserade elever har fått stå för designen, som varierat under teminens gång.
Och nu är det dags igen för en ny kurs:  denna termin bara en Fy A-kurs. När de nya eleverna kommit igång så kommer vi att länka till den aktuella bloggen. Vi hoppas få många som läser och kommer med kommentarer och frågor.

3 kommentarer:

viro sa...

Följde din länk till boken Digital kompetens i undervisningen av Ulf Jämterud. I smakprovet , det första kapitlet står att boken vänder sig till verksamma lärare i äldreåren och gymnasiet. Alltså inget för mig? jag arbetar i yngre åren. När den blir läst skriv gärna om den även kan användas i yngre åren i skolan och på fritids.
Har tidigare läst en artikel av densamme Brottsplatsundersökningar på schemat (diu 2/2011) ett intressant grepp i ämnet naturkunskap.

Torun sa...

Hej! Det var så roligt att se dig i verkligheten på KTH! Jag kommer att följa din blogg med extra stort intresse i höst och har redan rekommenderat dig för flera andra. Det är ett så bra exempel på vad man kan göra i fysik! Har du kollat engineerguy? Fina filmer som förklarar

IngridJ sa...

Hej Viro!
Nu är det ett bra tag sen jag läste boken. Jag tyckte innehållet var av allmänt IT-intresse och efter varje kapitel hänvisas till bra sidor på nätet. Datorspel, digitala kartor och mobilt lärande kan säkert användas i alla åldrar. Läs boken!

Hej Torun!
Ja det var en bra dag på KTH, kul att få träffa många kursdeltagare i verkligheten! Roligt att du följer min blogg. Det gick bra att starta fysikbloggen och snart lägger vi ut en länk på vår hemsida så kan du titta. "Engineerguy" är okänt men det ska jag kolla.