söndag 20 november 2011

Metropolitan på hemmaplan

Visst är tekniken fantastisk när man kan ta del av direktsändning från Met på en bio i Västerås! Jag såg Satyagraha av Philip Glass - operan handlar om Gandhi - en otrolig upplevelse - suggestivt till max!


Tekniken gör ju också att man kan ta del av ett evenemang i efterhand. Jag hade inte tillfälle att vara med på Skolforum, men tittade i går på paneldebatten om Öppna digitala lärresurser. Margareta Hellström gjorde reklam för KTH:s kurser (med all rätt - det är bra fortbildning!)


Det var inte så mycket nytt som kom fram i debatten, men gymnasielärarens idé om ett forum för att bedöma konkreta exempel enligt det nya betygsystemet lät bra, för att kvalitetssäkra bedömningen. På Skolverket hemsida kanske?
Jag jobbar på Komvux och vi planerar för Vux12, då vi ska sjösätta de nya reformerna. Vi är kanske ännu mer beroende av samarbete med andra, eftersom Komvux-enheterna oftast är små.

2 kommentarer:

Lise-Lotte sa...

Hej!
Kul att du vill följa min blogg, och delgav mig bra argument och länkar för smartboards. Vilka intressant blogg du har;kultur,fysik och mycket annat i ett enda inägg. Men som du förstår ligger jag lite efter. Ville få in din logga i min blogg, men misslyckades.Något tips på hur man gör?

IngridJ sa...

Hej!
Jag skickade ett mail till dig med HTML-koden, men nu har jag också försökt beskriva hur man gör genom att utnyttja att bilden ligger på Flickr.
Hoppas du lyckas få dit min logga!