söndag 10 juni 2012

Följ mig i min nya blogg!

Det känns konstigt: i morgon är min sista arbetsdag. Jag avslutar den här bloggen, men känner att jag vill fortsätta skriva. Alltså startar jag en ny som jag kallar Post-it.
Innehållet i min nya blogg kommer att bli friare, det kan handla om mina olika intressen som litteratur och musik, bakning och stickning,  men troligen kommer jag då och då också att reflektera kring skola och pedagogik. Hoppas du vill läsa och kommentera. De kursbloggar jag följt kommer jag att fortsätta att följa.

5 kommentarer:

mhelLearningLab sa...

Hej Ingrid!
Det har varit fantastiskt att följa din utveckling under kurserna om Digital kompetens och lärande för det 21.a århundradet (LC100N och LC200N) och jag förstår att det nu känns konstigt att arbeta sin sista dag efter ett långt vyrkesliv. Som lärare har vi privilegiet att alltid få jobba med unga människors utvecklig och lärande och det håller oss både engagerade och uppdaterade, vilket inte minst gäller dig.

Jag önskar dig all lycka till i ditt nu lite friare liv och ska naturligtvis följa din nya blogg, men lägg inte ner den här för den innehåller många värdefulla tips till andra lärare. Skriv bara lite mindre ofta, när du känner för det och vill diskutera utbildning och lärande eller tipsa oss andra.

Varma sommarhälsningar!
Margareta

IngridJ sa...

Tack själv Margareta, för en bra kurs. Jag är glad att jag satsade på IKT under de sista läraråren. Och lite av mina digitala erfarenheter har jag spridit till mina kolleger.

Anna-Maria sa...

Vad härligt att läsa om en pedagog som satsar på detta i slutet av sin yrkesbana. Jag önskar dig lycka till. Och vem vet... Kanske besöker jag din nya blogg=)

Anna-Maria

Linn sa...

Självklart ska jag följa din nya blogg, vilket bra namn du hittat. Lycka till med nästa steg och glöm inte att blogga om alla dina äventyr för oss som har några år kvar på jobbet.

IngridJ sa...

Det gläder mig. Jag har fått så många idéer av dig när det gäller bloggskrivandet och IKT i undervisningen! Kommer att fortsätta följa din blogg då och då.