söndag 21 mars 2010

Mitt försök med podcast

Långt om länge är min podcast-uppgift klar.
https://bilda.kth.se/servlets/PodCast/gIUkcR5mdMdnEtDK/file/15276546/Presentation.mp3
Det har tagit tid, för jag har inte känt tillräcklig motivation. Annars var det ganska lätt, när jag väl kom igång. Jag letade på Multimediabyrån efter musik, det fanns en hel del, men inget jag direkt fastnade för. Därför valde jag vår egen inspelning från en körkonsert.

Kan jag använda mig av detta i undervisningen? Tror inte det. Därför var det så klent med motivation för den här uppgiften.
Någon som använder podcasting tillsammans med eleverna på något sätt?

3 kommentarer:

Camillas kursblogg sa...

Hej Ingrid!
Jag försökte lyssna på din podcast, men det fungerade inte. Vet du vad jag kan ha gjort för fel? Är det bara att "trycka på" play? Känner också att det känns svårt att motivera sig till denna uppgift. Men vis av tidigare erfarenheter ska man ju aldrig säga aldrig...

IngridJ sa...

Hej Camilla!
Konstigt att det inte fungerade. Jag provade själv nu, tryckte på play och det gick bra. Testa igen!

Frida sa...

Har ni en lärplattform? I så fall kan du lägga ut muntliga instruktioner där kanske? Jag får inte in musik i Audacity. Försöker importera... Blir tokig!!!