måndag 26 juli 2010

Mobilen i skolan och nyttan med delade dokument

Jag kollade just på Stefans film om mobilanvändning. Jag har ingen iPhone (än), men jag har använt en sådan lite grann. Helt fantastiskt vad man kan göra med en sådan. Sen är nästa steg att hitta användningsområden i skolan.

Jag var faktiskt inne och skrev ett par rader i dokumentet "Mobilen i skolan".
Här var det ju smidigt att ha ett gemensamt dokument att skriva i. Jag har inte använt Google Docs eller liknande i skolan, men ser nu nyttan av det om en grupp ska jobba ihop med en uppgift. Hur ser man vem som skrivit vad?

2 kommentarer:

IKT i en lärares vardag sa...

Ja hur ser man vem som skrivit vad?

charlotta wasteson sa...

Man får väl använda signaturer om man vill att det ska synas, men verktyget är väl inte till för sådant utan för att alla ska arbeta "utan synliga sömmar" tillsammans?!
Vill man se sånt får man använda wikis tror jag, eller har jag fel?