onsdag 22 september 2010

Jag har gjort "bloggböcker" ...

... med hjälp av Lennarts utmärkta instruktionsfilm. Praktiskt med pdf-filer för dokumentation och bra sätt att få överblick över vilka som gjort inlägg och om man vill göra en utskrift.

Jag tänkte bifoga pdf-filen här så ni som följer min blogg kunde läsa den, men hittar bara ikoner för att lägga till bilder eller video. Så därför valde jag att lägga pdf-filen av FyB-bloggen på min SlideShare-sida för den som är intresserad.

Testar att bädda in den:




Jag har sagt till eleverna att bara använda fria bilder i bloggen. Nu misstänker jag att inte alla bilder här är fria att använda. Kan jag "spåra" bilderna och se hur det är? Vad ligger på mitt ansvar där? Det är vuxenstuderande elever.

1 kommentar:

Anonym sa...

hrm..intresant!

jag gjorde en bok av mitt examensarbete hos www.solentro.se, kanske man kan göra ngt liknande bloggen?

mvh/hampus