måndag 20 september 2010

Vilka resurser det finns! Webbseminariet gav massor av tips ...

... Jag håller på att kolla på alla länkar som skrevs ner av deltagarna i webbseminariet. Om du inte var med kan du lyssna här . Och ta del av chatten, där finns mycket att hämta.


Jag har varit inne på OER Commons, vilket utbud! Efter att just haft en lektion om tryck sökte jag på "pressure" där, och fick massor av träffar, den första var denna: Air under Pressure. Mycket att läsa om vad man kan ta upp på lektionen, klickar man vidare på Activities får man tips om att göra en barometer av en uppochnervänd tom ketchupflaska i ett dricksglas. Arbetsblad, frågor, och länkar till närliggande ämnen finns. Nu har jag sparat länken dit, så nästa gång det ska handla om tryck hittar jag dit.

Inga kommentarer: